övergiven och stark

[slänger in en bild på mig och Robin. mitt ex och även en av mina närmsta vänner. om ni läser inlägget så förstår ni varför]
'
Det här kommer bli ett ganska långt inlägg och jag tvingar ingen att läsa. jag ber er att inte kommentera min åsikt och det jag skriver, thanks.
Jag är fortfarande dumpad och övergiven. Fortfarande fast i minnen och fortfarande ledsen ibland.
Dock har jag lärt mig att det inte är någon idé att sitta och fastna i det som var förr. Jag var kär och glad förut. Jag har kommit över honom, det har jag verkligen, men det är fortfarande jobbigt att vara ensam?
Att se det positiva i saker har aldrig varit min grej, men denna gången måste jag faktiskt. Allt händer av en anledning. Varför ska jag sitta och gråta över någonting som jag itne har någon som helst makt över? Det finns ingen som helst anledning.
'
Jag ser på facebook hela tiden att folk skriver hur dåligt de mår och så. För bara någon månad sen var jag likadan.
Det jag inte förstår är folk som skriver konstant och förklarar exakt vad som hänt och hur jobbigt det är. Är jag elak om jag säger att jag verkligen inte bryr mig? De flesta förhållanden tar slut och alla tar sig igenom minst en breakup. Sen tycker jag att det som händer mellan två personer både när det börjar och när det tar slut är något privat. Om man har flera hundra vänner på tex facebook så vet man att extremt många inte bryr sig ett skit. så varför?
De flesta har väl en "bästa vän", en nära vän eller ett syskon att prata med. gör det ist. jag tycker bara det verkar som ett rop på uppmärksamhet att skriva att allt är skit och hur hemsk ens ex är. Det gäller både killar och tjejer.
'
En annan sak jag stör mig på som hör till ungefär samma kategori, är relationsstatusen på facebook. Varför uppfann dom den? Varför ska ALLA veta när det tar slut. Hälften bryr sig inte och den andra hälften säger antingen "saw it comming" eller "aw åh nej". men shit who gives a damn?
Nu finns ju den relationsgrejen på facebook och jag vill använda den själv när jag har förhållande med någon. men hade den inte funnits hade jag inte mått dåligt av det heller.
'
Om du blir dumpad eller dumpar någon. låt inte hela världen få veta att du mår dåligt. Låt alla se dig stark istället. Nu är det säkert dubbelmoral från min sida eftersom att jag faktiskt bloggat väldigt mycket om hur dåligt jag mått. Men jag lärde mig.
Jag mår fortfarande inte helt okej. Men vadfan ska jag tänka på det för?
Jag har underbara vänner och är bra vän med mitt ex, så vad ska jag klaga på? det finns så mycket mer positivt än negativt i mitt liv och det gäller för mig att ta fram det. Det gäller alla
'
Vad jag vill komma fram till? Inte riktigt säker.
Bara det att förhållanden tar slut. Det gäller att vara stark och hitta rätt människor att prata och umgås med.
och snälla.. Spamma inte min facebook med ledsna meddelanden om ditt ex.
Ta hand om ditt ex istället. även om han/hon varit otrogen osv. visst, personen svek dig som pojk/flickvän, men det finns inget som säger att han/hon inte är en toppen vän?
'
Ta tag i det liv du har och se till att göra det bästa av det!
/ tack på förhand. Frida Undegård

Kommentarer
Postat av: NIcole

Bra sagt frida! Härligt att du försöker må bättre o se det positivt!! keep up!



men finns här ska du veta! pusss

2011-11-22 @ 21:37:31
URL: http://nicolegsson.blogg.se/
Postat av: ELIN

Fast sen är ju anledningen till att man skriver ut det för att bara få skriva ut sina känslor. Det är bara otroligt skönt, och jaa, jag vill faktiskt att folk ska läsa det jag skriver på min blogg, även när det är depp. För jag vill att folk ska veta hur det är.



Och låt folk spamma fb med depp om dom vill, dom bestämmer ju trots allt över sin egen fb? ;D

2011-11-23 @ 17:45:12
URL: http://eelinwall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0